Pages


Saturday, April 7, 2012

muhasabah diri

Ya ALLAH,hari ini aku ingin meluahkan isi hati ku yang telah lama bersarang kerana disebabkan keangkuhan dan keegoanku yang semakin melampau,aku tidak menyembah dan sujud terhadapmu ketika waktu malam….
Kenapa malam ni ku rasakan diri ni begitu kerdil….begitu hina di hadapanmu…ku xlayak nk meminta kpdmu…tp,apa kn daya ku hanya hamba yang paling kotor dan paling jijik di sisimu….akhirnya ku rebah juga…akhirnya ku sujud kembali menghadapmu…aku lemah…aku lemah…ya ALLAH!!!...aku xkuat lgi nk harungi cubaan mu….aku semakin lemah….
Siapa sangka….aku yang Nampak gagah di luaran…aku nampk tenang bila b’ucp….aku pndai b’kata2….tetapi tidak da seorang pun yg tahu hati ku…hati ku xkuat sebenarnya….hatiku semakin jauh dengan ALLAH….hatiku telah rosak…ALLAH!!!

 muhasabah diri

Sekarang ini,aku sedang menanti….siapakah yang akan bantu membimbing aku…siapakah yang sanggup tolong aku yang hina ni….lemah…aku lemah…aku memerlukan seseorang yang boleh aku b’paut …..namun…kini ku personal kembali…siapa la nk bantu aku ni…waallahua’lam


No comments:

Post a Comment