Pages


Thursday, July 7, 2011

IPG Tuanku Bainun,Pulau Pinang

Alhamdulillah,ana ucapkan...setinggi pujian kepada yang selayaknya...begitu banyak nikmat yang engkau telah berikan kepada aku...sehingga aku merasakan aku tidak layak untuk mengecapinya...ya ALLAH!aku amat takut dengan segala nikmat yang engkau berikan kepada aku secara bertubi-tubi ini sehingga boleh membuat diriku lupa akn engkau YA ALLAH!!!semoga aku menjadi hamba yang bersyukur di ats segala nikmat yang engkau telah berikan...

Aku ingat lagi awal2 tahun ini,begitu banyak ujian yang telah aku lalui...begitu perit sangat...apa yang aku inginkan kebayakkan tidak dapat aku kecapi...pada waktu itu,aku muhasabah balik diri aku...siapa aku sebenarnya nak memakbulkan semua permintaan ku???masyaallah...

6 bulan ana smbung mengaji STAM di Maktab Mahmud Alor Setar...slps tu pd 19/6/2011 ana mendaftarkan diri di Universiti Malaya,Nilam Puri,Kelantan...bermacam2 aktiviti telah ana ikuti di sini...APIUM  is the best place for islamic studies!!...tiba2 semalam parents bagi tau kat ana yang ana dapat IPG...mula2 x percaya gak...tp,setelah ana check sendiri...YA ALLAH!!! aku dapat rupanya...alhamdulillah...doa ana dengan parents ana termakbul gak...

3 minggu sahaja ana tinggal di APIUM,tp,ana merasakan bagaikan setahun di sini...student2 di sini semua ramah2...padan la budak pengajian islam...akhlak mesti jaga punya...

Pagi tadi ada kelas Ustaz Khairul Akhbar subjek Nahu..best!!!tp,ia merupakan kelas terakhir ana di APIUM..sobb3...ana x sempat maklum kepada seluruh ahli majmuah ana...yang pasti semua muslimat majmuah ana tau yang ana nak balik esok...cuma muslimin majmuah ana tidak tahu lagi...so,ana ambil inisiatif sendiri dengan post dalam group majmuah satu dalam FB...kn mudah!...ana minta sejuta kemaafan daripada semua ahli majmuah..ana tau ana ni nakal sikit waktu mengaji dala kelas...

Malam ni ada program Minggu Haluan Siswa bagi pelajar second and third intake....so,ana rasa ana nk join la...bukan apa..selama ini ana x pernah join mana2 orientasi lagi...sek. men ana x sempat orientasi da...esok pagi mak ayah datang nak ambik ana...huhuhu...sedihnya nak tinggal APIUM....salam rindu dan salam perjuangan ana kepada semua sahabat2 ana di APIUM...

No comments:

Post a Comment